Вече я ясно: Кърджалийски дружества, но без връзка с Вълка, ще ремонтират „Беломорски“!

24rodopi.bg/Темата+ Определен е изпълнителят на основния ремонт на булевард „Беломорски“ в Кърджали, който е част от натоварения път за „Маказа“. При

24rodopi.bg/Темата+

Определен е изпълнителят на основния ремонт на булевард „Беломорски“ в Кърджали, който е част от натоварения път за „Маказа“. При наложилото се второ класиране на първо място от Агенция „Пътна инфраструктура“ са поставили ДЗЗД „Беломордки 2023“, в което сдружение влизат „ПСП Строй“ и „Пътстройинженеринг“, с предложена цена от 11 069 184  лева без ДДС.

„ПСП строй“ е с регистрация на кърджалийски адрес – „Булаир“ 33. Скандалната „Пътстройинженеринг“ пък е базирана в момчилградското село Груево, но вече не е свързана с Румен Гайтански – Вълка.

Тече срок за евентуални обжалвания, но според осведомени източници такива няма да има и след „закърпванията“ на булеварда ще започне и същинският основен ремонт.

Припомняме, че топ новината „Започва основният ремонт на един от най-натоварените булеварди в Южна България – „Беломорски” в Кърджали“ жителите на града край Арда чуха от лидера на ДПС Делян Пеевски на 30 май. На въпрос на граждани „От 12 години чакаме ремонт на „Беломорски“. Кога ще се случи?“, Пеевски заяви: „Всичко знам по темата. Кметът Ерол Мюмюн е много настоятелен. Запознал ме е изцяло с проблема с булевард „Беломорски“, бяхме на място. Съвсем скоро ще видите интересно развитие. Може да разчитате на мен“.

Местните жители определят булеварда като „един от най-големите проблеми на града край Арда“, наричат отсечката „пътят на Румъния и половин България за Гърция“.

Огромни задръствания, почти парализирано движение през летните месеци, катастрофи, регистрирани шумови нива над граничните стойности – това е за кърджалийци отсечката от 2,4 км., започваща от северния вход на града до кръговото кръстовище при автогара „21 век“.

Изпълнението на големия проект ще промени визията на булеварда и ще направи по-безопасен един от най-натоварените участъци по международния път Русе – Маказа – Северна Гърция.

Срокът за изпълнение на строителните работи е 600 календарни дни от датата на откриването на строителната площадка. Извършването на ремонтните дейности ще е поетапно и трафикът ще се осъществява без отбиване по обходни маршрути, но се очаква през летните месеци трафикът от вътрешността на страната и така  нар. „румънски поток“ да се отклонява от изхода на Хасково през село Мост.

Предвижда се освен основния ремонт на участъка, с дължина 2,4 километра, който ще е с нова настилка, бордюри, подобрено отводняване, пътни знаци, ограничителни системи и маркировка, да се обнови и 36-метрова подпорна стена в обхвата на пътя, с височина 3 м. В проекта е включен и ремонт на 72-метровия мост в близост до гимназия „Христо Ботев“, преминаващ над дере. На съоръжението ще бъде подменена пътната настилка, хидроизолацията, тротоарите, парапетите, ограничителните системи и уличното осветление.

COMMENTS

WORDPRESS: 0