24rodopi.bg/Общество „Очаквахме въвеждането на Синя зона да улесни достъпа до централната градска част, за жалост новата организация на движение и па
24rodopi.bg/Общество
„Очаквахме въвеждането на Синя зона да улесни достъпа до централната градска част, за жалост новата организация на движение и паркиране доведе до хаос и липса на регулация. Особено неприемливо бе разширяването на обхвата с включване на основните булеварди „България“ и Беломорски“, много от междублоковите пространства и т.н. Внесохме предложение до общината да организира обществена дискусия по темата. Уви, получихме отказ. Категорични сме, че в този си вид Синята зона затруднява и гражданите, и бизнеса. Техните становища и предложения следва да бъдат взети предвид с цел облекчаване на трафика, ограничаване на рисковете и решаване на проблема с паркирането. Поемаме ангажимента това да се случи“, заяви председателят на групата съветници на ГЕРБ Гроздан Колев по време на общественото обсъждане по темата „Синя зона“, организирано от партията.
„В Кърджали има само един буферен паркинг, пътната инфраструктура е лоша, общественият автопарк е амортизиран и неефективен, а Синята зона на практика се простира от входа до изхода на града“, констатираха присъстващите на дискусията.
„Общината опорочи една добра идея, концепцията бе подменена с цел генериране на повече приходи, заговори се дори за Синя зона в кв. „Възрожденци“. Ние не искаме отмяна, а диалог за изчистване на нередностите и ограничаване обхвата на платеното паркиране“, подчерта Руслан Терзиев.
Граждани реагираха срещу невъзможността да ползват платените си паркоместа на ул. „Републиканска“, заради предимството, дадено на търговските обекти. „Събират ни такса за услуга, която не можем да ползваме“, недоволстваха живущи в района на Пазара. Защо нямаме достъп до паркоместата, за които сме платили, питат обитателите на квартала.
Живущи на ул. “Стадионска“ поискаха улицата да стане еднопосочна, тъй като след присъединяването й към Синята зона, паркирането е практически невъзможно. Към зоната е включен и паркинг на блоковете „Простор“, който преди години хората са асфалтирали със собствени средства.
Представители на жк „Младост“ 1 заявиха, че на всяко жилище в комплекса нормативно се полага по едно паркомясто и това е регламентирано в ЗУТ. Те направиха предложение ул. “Ген. Делов“ да бъде изключена от Синята зона, а полигонът за обучение на водачи на МПС да бъде закрит, тъй като се намира в зона за живеене. Основен концентратор на ПТП в района е бул. „Беломорски“, част от републиканския път I – 5 и европейския транспортен коридор № 9 през Маказа, който е натоварен денонощно, което налага търсенето на алтернатива за трафика.
Живущите в центъра на практика няма къде да оставят колите си, защото около блоковете е блокирано от приходящи автомобили. Не искаме преференциални места, а възможност да паркираме пред домовете си, защо тогава плащаме данъци и такси на общината, риторично попитаха обитатели на ул. „Миньорска“. Като рисково бе окачествено и разчертаването на бул. „България“.
Майки, живеещи в кварталите „Веселчане“ и „Резбарци“, изразиха възмущението си от липсата на градски транспорт и недостига на паркоместа пред работните си места.
Ако Синята зона се върне в първоначалните си граници, голяма част от проблемите ще отпаднат, изтъкна гражданин, жител на централната градска част. Той настоя да се ограничи обхвата на зоната и да се изключат задблоковите пространства.
Общинският съветник Йорданка Гочева обърна внимание върху неудобствата, с които се сблъскват служителите в институции, попадащи в Синята зона. Тя е отправила предложение за преференциална такса за работещите срещу документ от работодателя, както е в други градове, но е получила отказ. В същото време в част от кварталите изобщо няма градски транспорт. Наим Наим показа отговор на свое питане до общинска администрация относно броя, състоянието и графика на движение на градските автобуси, в който се казва, че Кърджали не се нуждае от увеличаване автопарка и не се предвижда нито обновление на автобусите, нито разкриване на нови линии.
По време на дискусията постъпиха предложения за разкриване на буферни паркинги и нова организация на градския транспорт.
Камелия Василева от групата съветници на ГЕРБ изнесе информация, че общинската администрация е издала пропуски за безплатно паркиране на десетки свои служители и на техни роднини и обеща да поиска официално становище.
Жител на „Възрожденци“ определи като безумие разчертаването на улици без пътна настилка и изграждането на жилищни сгради без паркоместа.
Търговци в района на Пазара възразиха срещу липсата на машини за самотаксуване, отсъствието на буферни паркинги и таксата от 1 лев на час, която не отговаря на стандарта на живот в Кърджалийско. Извозват служителите си със собствени коли, тъй като рано сутрин няма автобуси, а за паркиране се плаща месечна такса.
Повдигнат бе и въпросът защо биват глобявани водачи, които спират пред Поликлиниката, за да оставят пациенти за преглед.
Всички направени по време на дискусията предложения ще бъдат обобщени и внесени в ОбС, за да бъдат обсъдени и подложени за гласуване.
COMMENTS