Новината на 24rodopi.com потвърдена: Големият мост на Обходния път е проектиран грешно!

Новината на 24rodopi.com потвърдена: Големият мост на Обходния път е проектиран грешно!

24rodopi.bg/Регион Новината на 24rodopi.com, че „големият мост на Обходния път е проектиран грешно“ и ще се наложи промяна на маршрута на бъдещия п

24rodopi.bg/Регион

Новината на 24rodopi.com, че „големият мост на Обходния път е проектиран грешно“ и ще се наложи промяна на маршрута на бъдещия път, заобикалящ Кърджали, се потвърди от експертите.

Това става ясно от актуалния анализ на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ). 

От АПИ изтъкват необходимостта от изместване на заложеното трасе в определени участъци.

Припомняме, че още в началото на 2020 година от „Горубсо – Кърджали“ алармираха АПИ и няколко министерства за много сериозни пропуски с проекта „Път I-5 „Обходен път на град Кърджали“, участък от км 334+447 до км 349+234“. От дружеството отказаха да съгласуват проекта за подробен устройствен план на така важния инфраструктурен обект за областния град. Причината е в заложения по план маршрут на обходния път, който трябва да излезе на старото хвостохранилище на предприятието в местността „Айрян дере“. Пропускът на проектантите може да коства нарушаване на целостта на рекултивираното хранилище.

„Обръщаме сериозно внимание, че всякакъв вид строителни дейности на старо отработено хвостохранилиаще, без допълнителни инженерно-геоложки изследвания, са рисковани и могат да нарушат целостта на цялото съоръжение, което да доведе до сериозни инциденти и аварии, както и опасност за околната среда и живота и здравето на населението“, бе посочено тогава в писмо от ръководството на „Горубсо-Кърджали“ до министерствата на регионалното развитие, енергетиката, околната среда и водите, вътрешните работи, както и до Държавната агенция „Национална сигурност“. Копия бяха изпратени също така до Басейнова дирекция, Областна и Общинска администрация.

Днес от АПИ потвърдиха за проблема и забележките в Оценката за въздействие върху околната среда (ОВОС) по проекта за обходен път, чиято валидност изтече през 2023 г, и се отнасят до хвостохранилището, през което е проектирано да преминава трасето.

„Хвостохранилището не е благоприятна зона за бетонни колони, стълбове, както се предвижда, защото самият хвост с времето ще отслаби здравината на бетона“, ппризнават експертите.

Припомняме, че поне 250 милиона лева ще струва строителството на околовръстното.

Над 1,5 милиона автомобила минават годишно през града транзитно, затова изграждането му е от изключителна важност.

Обходният път на Кърджали е най-мащабният проект в Източните Родопи. Не само заради размера на инвестицията, но и заради големия си обществен ефект. Околовръстният път ще изведе тежкия автомобилен трафик от града, което ще подобри чистотата на въздуха и ще намали шума, защото през летните месеци през Кърджали минават по 10 хил. автомобила на денонощие. 15-километровото трасе ще бъде разделено на три отсечки.

Темата+: С мисъл за придвижването на съюзническите военни части, Европейската комисия намира пари за изграждането на околовръстния път на Кърджали

COMMENTS

WORDPRESS: 0