КЗК ги проверява – „Билла“ скри олиото в Кърджали, в „Кауфланд“ пък се стигна до бой

24rodopi.com/Темата+Скандалите около промоциите на олио в кърджалийските хипермаркети на веригите „Билла“ и „Кауфланд“ предизвикаха производства в Ком

24rodopi.com/Темата+Скандалите около промоциите на олио в кърджалийските хипермаркети на веригите „Билла“ и „Кауфланд“ предизвикаха производства в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).

КЗК образува две производства, за да проучи дали е налице нелоялна конкуренция от страна на „Билла България“ и „Кауфланд България“ при промоционални продажби на олио в различни региони на страната, става ясно от съобщенията на ведомството. Решенията на антимонополния орган идват след писма от 10 и от 15 март тази година, изпратени от Комисията за защита на потребителите (КЗП). В тях се описват констатирани случаи на липса или недостатъчни складови наличности на слънчогледово олио въпреки анонсирането му в рекламни брошури и интернет страници на двете вериги.

Както първи 24rodopi.com писа, десетки кърджалийци останаха излъгани от реклама на „Билла“. От компанията бяха разпространили брошура, с която канеха жителите на града край Арда в магазина на 7 март за евтино олио, посочена бе цена от 3,29 лева за бутилка. Промоцията така и не стартира в утрото на 7 март.

На 12 март пък стотици се наредиха на опашка за промоционално олио в „Кауфланд“, като някои бяха дошли пред магазина още в 5.00 часа в мразовитото утро. Малкото количества за 2,99 лева за бутилка бяха разграбени за около минута.

Очаква се от двете компании да посочат пред КЗК, че за продуктите с промоционална цена важи условието „до изчерпване на количеството“.

COMMENTS

WORDPRESS: 0