Кърджалийци сред най-разточителните клиенти в черния петък

24rodopi.bg/Общество eMAG Black Friday започна в 7:03 часа на 18 ноември сутринта при по-голям от всякога потребителски интерес, обобщиха от компания

24rodopi.bg/Общество

eMAG Black Friday започна в 7:03 часа на 18 ноември сутринта при по-голям от всякога потребителски интерес, обобщиха от компанията. Броят на поръчките, направени през първата минута на кампанията, беше 1095, почти удвоявайки броя им от 2021 година. До 9 часа сутринта са били направени покупки на над 123 313 броя продукта, като всеки клиент е слагал средно по над 3 продукта във виртуалната си количка.

Най-разточителни са били клиенти от Кърджали, Ямбол, Търговище, София-град и Хасково. Те са регистрирали поръчки с най-висока стойност.

На принципа „най-бързият печели” много хора се бяха подготвили предварително за големия щурм, пише „Марица“. И с право, защото още сутринта се изчерпаха наличностите на доста стоки, като например пералня Samsung, комплект за готвене от 4 части Tefal, сушилня Beko, телевизор Samsung и др. Пералните бяха разграбени буквално за 49 секунди, като предвиденото количество бе 252 броя. 350-те готварски комплекта пък се изчерпаха точно за 1:14 минути, а стоте сушилни – за 1:31 минути. 

Напук на кризата, като тенденция се очерта, че тази година клиентите са добавяли в количките си с 10% повече продукти от различни категории. Най-купувани са били стоки от категорията „Мебели, продукти за дома и авто”, следвани от детските стоки и секция  „Парфюми, лична грижа и козметика”.

По света шопинг събитието на годината, известно като „Чер​ен петък“, е неразделна част от тържествата по повод на Деня на благодарността – национален празник в САЩ, Канада и някои от Канарските острови. У нас, понеже си нямаме Ден на благодарността, Black Friday доби популярност като предпразничното коледно пазаруване. Има обаче много версии защо петъкът е черен, и повечето от тях съвсем не са свързани с празници.

Понятието „черен петък“ се използва за пръв път за финансова криза. Това е катастрофата на американския златен пазар на 24 септември 1869 г. Двама инвеститори – Джей Гуулд и Джим Фиск, работят заедно, за да закупят колкото се може повече злато, надявайки се да вдигнат цената му и да го продадат с удивителна печалба. На този петък през септември всичко се променя. Фондовият пазар се озовава в позиция на свободно падане, довеждайки до фалит абсолютно всички – от работещите на Уолстрийт до обикновените фермери.

COMMENTS

WORDPRESS: 0