Ядосаният купувач: На кои коли цените ще скочат повече по време на инфлация – западните таралясници или някоя запазена съветска „Лада“?

Ядосаният купувач: На кои коли цените ще скочат повече по време на инфлация – западните таралясници или някоя запазена съветска „Лада“?

24rodopi.bg/Общество „Не вярвах, но наистина и цените на колите втора употреба са тръгнали нагоре. Тези са пощурели! Чудя се кои ще станат по-скъпи:

24rodopi.bg/Общество

„Не вярвах, но наистина и цените на колите втора употреба са тръгнали нагоре. Тези са пощурели! Чудя се кои ще станат по-скъпи: западните стари брички или някои запазени стари съветски коли? По време на инфлация какво ли още няма да видим!? Ако си купя някоя стара „Лада“ мога да я постегна за ретро парад!“, емоционално коментира пред 24rodopi.com Сезгин, кърджалиец, който все още се лута из местните автокъщи в търсене на кола. През февруари си харесал едно „позапазено БМВ“ за 12 000 лева, но докато се опитвал да смъкне 1500 лева от цената на „непродаваемото“ возило, при поредното посещение в автокъщата преди седмица бил сюрпризиран: „Баварецът“ вече струва 12 500 лева.

„Питам „Защо?“, колата е тук повече от година, докарана е на старите цени на горивата, ако са сменени части – пак са на стари цени?“, отговорът: Не виждаш ли, братко, всичко скача!“, допълва Сезгин.

Мишо също търси кола – на около 4-6 години, отказал се е от огледи в Кърджали. „Тук 90 на сто са с превъртени километражи. Ровя в интернет. Мога да кажа, че за около една година цените на колите втора ръка са се увеличили с 20-25%“, споделя той.

Собственикът на автокъща в Кърджали казва, че ръст в цените има и поскъпването е заради нарастващия недостиг на коли, които се внасят от Западна Европа.

„В момента при моите контрагенти в чужбина влизат не повече от кола, максимум две на седмица. И едва ли не, ние търговците наддаваме – кой може да даде повече, за да може евентуално да се сдобие с някаква стока”, това пък обяснява Любомир Доросиев от Асоциацията на вносителите на автомобили в България.

Вносители и търговци на стари коли изреждат куп фактори за ценовите промени: ковид пандемията, войната в Украйна, сериозният спад в производството на резервни части, недостигът на чипове, „наред с цените на стоки и услуги скачат и цените на колите“, „няма нови коли и на Запад хората не бързат да си продават старите“, и т. н.

Оптимистичната прогноза, която е на експерти, гласи, че производството на нови автомобили постепенно ще се възстанови и натискът върху дилърите на автомобили втора ръка ще намалее и в края на лято`2022 и началото на есента трошките отново ще се върнaт в „разумния ценови диапазон“. „Цените на колите втора употреба ще започнат да падат още тази есен и най-вероятно до края на годината ще поевтинеят с около 20-30%, пише в анализ на одиторската компания KPMG за състоянието на автомобилните пазари.

COMMENTS

WORDPRESS: 0