-Бихте ли се представили? -Аз съм Ангел Ангелов Коджаманов, четвърто поколение потомък на стари кърджалийски родове, с близо 100-годишна история в гр
-Бихте ли се представили?
-Аз съм Ангел Ангелов Коджаманов, четвърто поколение потомък на стари кърджалийски родове, с близо 100-годишна история в града и тракийски бежанци от Беломорска Тракия. Сега съм студент по право в пети курс в Софийския университет „Св. Климент Охридски“.
-Кои са най-наболелите проблеми в България и в частност в област Кърджали и как могат да бъдат решени?
-В последните години много сериозни кризи връхлетяха българския народ. Едни от тях бяха привнесени отвън, а други – ние сами провокирахме. Те са същите, които създават проблеми и в нашия регион. Списъкът е дълъг, но все отнякъде трябва да се тръгне, за да бъдат преодолени. Ще назова онези, чието решаване не търпи отлагане. Най-важното в момента е овладяването на инфлацията и спиране на обедняването на хората. „ЛЕВИЦАТА!“ е за провеждане на законодателни инициативи и краткосрочни административни мерки срещу спекулата, въвеждане на таван на търговските надценки, засилване контрола върху събираемостта в бюджета от данъци и акцизи. Тук водеща е ролята на държавата, чрез всички институции.
В регионален план ще откроя само два от многото проблеми, за решаването на които се изисква без отлагане да се обединят усилията на трите власти в държавата – законодателната, изпълнителната и местната.
Недопустимо е в 21-ви век да съществуват населени места в областта без водоснабдяване. Чрез собствения си бюджет или чрез оперативните програми общините полагат усилия за решаването на този проблем, но процесът е бавен и краят му е далеко напред във времето. Без елементарни хигиенни условия няма как да се задържат хората, да се спре обезлюдяването, да се развива селското стопанство и туризма като стопанска дейност. Тук държавата трябва да се намеси с целеви инвестиции, за да се ускори процеса на изграждане на водопроводи.
Вторият местен проблем, който пряко засяга голяма част от живеещите в Кърджали, е липсата на околовръстен път след отварянето на ГКПП „Маказа“.
Началото на проблема е поставен преди 15 години, когато финансирането на този околовръстен път беше заличено от Оперативна програма „Транспорт“ за сметка на северната скоростна дъга около София. Оттогава досега управляващите през тези години – ПП ГЕРБ и ПП „Продължаваме промяната“, ни забавляваха с фокусите си по изграждането на околовръстния път.
Ето фактите за думите и делата:
-25 юли 2016 г. Лиляна Павлова, министър на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ), каза: „В момента имаме идеен технически проект, експертен съвет ще одобри окончателния проект. Възможно е да намерим средства по програмите за трансгранично сътрудничество. За изграждането му са нужни над 220 млн. лв.“. (не е възможно да съществуват едновременно и двете фази, проектът е или идеен, или технически! б.а.) Лиляна Павлова вече не е министър.
-9 май 2018 г. Николай Нанков, министър на МРРБ, каза: „В началото на 2019 г. ще стартира строителството на околовръстния път. До 2022 г. пътят може да бъде готов. Финансирането ще се осигури от приходите от толсистемата“. Николай Нанков вече не е министър.
-4 април 2019 г. Николай Нанков, зам.-министър на МРРБ, каза: „През 2020 г. започва изграждането на околовръстния път на Кърджали. Инвестицията е над 140 млн. лв. През тази година ще вървят отчуждителните процедури и ще бъде обявена обществена поръчка за инженеринг на участък от пътя“. Николай Нанков вече не е зам.-министър на МРРБ.
-22 май 2019 г. Никола Чанев, областен управител на област Кърджали, каза, че е получил уверение от министър-председателя Бойко Борисов, че с пускането в действие на толсистемата ще има свободен ресурс за изграждането на околовръстния път на Кърджали. Никола Чанев вече не е областен управител.
-23 януари 2023 г. Никола Минчев, зам.-председател на Народното събрание и Георги Чепишев, областен координатор на ПП „Продължаваме промяната“, казаха, след разговор с регионалния министър арх. Иван Шишков, че проблемът с липсата на околовръстен път на Кърджали ще бъде решен със строителството на магистрала, която ще свърже Русе с ГКПП „Маказа“. Министърът ги уверил, че процедурите около новата магистрала ще започнат през март тази година и допълнил, че лотът, касаещ обхода на Кърджали можело да бъде един от приоритетните в целия проект.
Никола Минчев каза още: „Като по-привременна мярка за разрешаването на проблема с автомобилния трафик в Кърджали, би могло да се работи за изграждането на подлез и надлез на кръговото кръстовище на автогарата и на кръстовището в кв. „Веселчане“. Според него това можело да се случи за около 8 месеца.
Георги Чепишев поясни: „Идеята беше да се търси краткосрочно решение, което да отпуши трафика в града, докато се изгради околовръстния път„. Според него изграждането на подлез и надлез на кръстовищата ще струват около 10 – 15 млн. лв., като за строителството им ще са достатъчни между 6 и 9 месеца.
Никола Минчев вече не е зам.-председател на Народното събрание и не е кандидат за депутат от Кърджали.
Георги Чепишев вече не е кандидат за депутат от ПП „Продължаваме промяната“ от Кърджали.
През всичките години щедрите обещания за изграждането на околовръстен път на Кърджали валяха под одобрителния партиен поглед на Цвета Караянчева, депутат от ГЕРБ и председател на Народното събрание. Прави впечатление оглушителното мълчание и липса на активна позиция по проблема както от областен управител и Областен съвет за развитие, така и от кмета и Общинския съвет на Кърджали.
Накратко: Строителството на околовръстен път на Кърджали заприлича на онази шмекерска игра със зарове – „Тука има, тука нема“!
Кой носи отговорност за неизпълнените обещания?
Купуването и продаването на гласове е престъпление
COMMENTS