24rodopi.bg/Политика Седмица преди парламентарните избори МВР демонстрира висока активност, състояща се в акции срещу купувачите на гласове. Въпросът
24rodopi.bg/Политика
Седмица преди парламентарните избори МВР демонстрира висока активност, състояща се в акции срещу купувачите на гласове. Въпросът е стига ли се до високите етажи на организаторите на изборната търговия. В студиото на „Тази сутрин“ по темата гостуваха журналистите Полина Паунова и Илхан Андай и Тихомир Безлов, Център за изследване на демокрацията, съобщава bTV.
Гостите в студиото се обединиха около това, че всички купуват гласове.
„Всички избори показаха, че има купуване на гласове, показаха, че МВР работи със сърце и душа и доколкото законът позволява. Ние си говорим, но жив крупен търговец на гласове не сте интервюирали. Системата е измислена перфектно. Трудно се стига да осъдителна присъди, а един дори осъди държавата за 20 000 лева“, коментира Илхан Андай от 24rodopi.com.
Според него най-много шум е вдигал Кирил Петков, който е искал да има негов МВР-министър, за да си провежда изборите.
Андай смята, че настоящият вътрешен министър се „скъсва да работи“, но и 1 да арестува, и 1 000, пак ще е виновен, защото прословутият списък с търговци на гласове е пуснат като предизборна тактика.
„Идеята на списъка е с предизборна цел, а не да се задържат хора за купуване на гласове. Всички избори показаха, че има купуване на гласове и че МВР работи“, каза Илхан Андай.
Журналистът даде примери за купуване на гласове по метода „дърва за огрев“ в Източните Родопи, отбеляза също така, че един от най-крупните търговци на вот в Родопите е заминал на екскурзия до изборния ден, след разговор с полицията.
Казах още при смяната на министъра: не ревете срещу Калин Стоянов, за за не ревете повече срещу новия министър, припомни той.
„Повечето партии се опитват да вдигнат избирателната активност, наблягайки на обвинения за купуване на гласове. Ако това е вирусът на тези избори, за купуване на гласове, МВР разполага само с чай и витамини. Антибиотикът са самите партии, те носят основната отговорност за липсата на избирателна активност“, категоричен е журналистът. Със силни послания, по-добри кампании и кандидатски листи с читави хора – това ще донесе успех по отношение на активността, а не с плашането с купения вот, смята той.
На снимката: Андай разказва как по времето на ДОСТ с дрон на 24rodopi.com било разкрито най-голямото купуване на гласове с пакети с храни
COMMENTS