16 милиона ползват софтуерните услуги, създадени от Тунио Зафер

16 милиона ползват софтуерните услуги, създадени от Тунио Зафер

24rodopi.bg/Общество 16 милиона души по света ползват софтуерните услуги, създадени от 42-годишния Тунио Зафер от Ардино, който завършва средното си

24rodopi.bg/Общество

16 милиона души по света ползват софтуерните услуги, създадени от 42-годишния Тунио Зафер от Ардино, който завършва средното си образование в СОУ „Васил Левски“ в града под Белите брези през 1997 година.

16 години по-късно, в началото на 2013 година, той основава компанията „pCloud AG“ съвместно с Антон Титов и оттогава е неин изпълнителен директор (CEO). Двамата решават да създадат услуга, която да улесни и подобри синхронизацията и споделянето на информация през интернет.

И така, от септември 2013 година, те предлагат на пазара чрез компанията „pCloud AG“ специализиран софтуер, който действа като виртуален хард диск на всеки десктоп клиент и  който позволява съхранението, управлението и споделянето на файлове чрез така наречените „облачни“ технологии. Услугата им е достъпна  за мобилни устройства (Android, iOS, Windows Phone),  за десктоп клиенти (Windows, Mac OS, Linux)  и за уеб.

Само за 2 години те достигат над 2 милиона потребители, които през ноември 2015 г. вече са 3 милиона, а през март 2016 г. надвишават  4 милиона. Активните потребители, ползващи услугата, достигат до 5 милиона на 29 юни 2016 година, а на 3 май 2018 г. pCloud вече се използва от 8 млн.потребители в 192 държави, като общото качено съдържание се равнява на 15 петабайта.

На 25 януари 2021 година ардинецът с гордост обяви в профила си във фейсбук, че бройката на потребителите им е надскочила 13 милиона.

Изобретението pCloud има множество номинации за награди в сферата на иновациите. През 2015-та и 2016-та попада в Топ 10 софтуер за управление на документи в класацията на Cloudswave. Също така заема първо място в класацията на българската медия „Капитал“ за топ 10 стартъпи в България за 2015 г. На годишната церемония на E-volution Awards, „Форбс“  обявява pCloud за най-иновативна е-бизнес компания за 2016 година.

Компанията вече може да се похвали с 16 милиона потребители и пуска нов продукт до няколко седмици.

Това обяви преди дни в новия епизод на Бизнес Видео Подкаста Тунио Зафер, главен изпълнителен директор на pCloud, една от най-сигурните платформи за разпространение на данни в света.

Компанията, стартира през 2013 г. В началото започват бизнеса на пазар, на който се конкурират с мастодонти като Google, Apple и Dropbox, но това, което са разбрали във времето е, че нещата се получават, ако можеш да намериш слабо звено в даден продукт или услуга и да го покриеш, но с мисъл за клиента.

Слабостта, която открива екипът на pCloud, е сигурността.

„Информацията е новото злато, а много хора не се замислят как я съхраняват, не са наясно как да я защитят“, казва Зафер. Затова и започват дейността си с основен фокус върху сигурността – единствено потребителите знаят какви са файловете им в облака и какво съхраняват в него като съдържание.

„Най-слабото звено си остава самият човек, който във времето не се променя като потребител, а пази старите си навици – да пази една и съща парола, например, която слага на всичките си приложения“, допълва експертът и споделя, че най-новият продукт, който разработват сега, е за съхранение на пароли. Очаква се услугата да бъде достъпна до няколко седмици.

„Много се вслушваме в клиентите ни и внимаваме кое, как използват, държим нашите услуги да бъдат най-достъпни и лесни за потребители“, категоричен е Зафер.

Основателят на pCloud e с поглед към бъдещето. Компанията търси следващите тенденции. За тях загатва разликата в поколенията – ако нашите файлове и информация са подредени по папки, при новото поколение не е така – те създават съдържание постоянно и захвърлят всичко в cloud-a. Идва момент обаче, в който ще се чудят как да намерят информацията в облака затова и компанията трябва да намери начин как да структурира данните им по възможно най-удобния начин. Това е надграждане на облачните услуги – да отговориш на начина, по който потребителите променят мисленето и навиците си.

COMMENTS

WORDPRESS: 0