Пламена Заячка: И ние не нападаме, госпожо Караянчева, само казваме истината!

Пламена Заячка: И ние не нападаме, госпожо Караянчева, само казваме истината!

Пламена Заячка е магистър по „Кризи, конфликти и дипломация в световната политика“ от Софийския университет „Св. Клим


Пламена Заячка
е магистър по „Кризи, конфликти и дипломация в световната политика“ от Софийския университет „Св. Климент Охридски“ и „Политики и управление на Европейския съюз“ от Брюкселския свободен университет. Тя е и доктор по културология в СУ „Св. Кл. Охридски“. Председател е на АБВ – младежи.


Марчела Сотирова е възпитаник на СОУ „Отец Паисий“ в гр. Кърджали, четвъртокурсник по международни отношения в УНСС и първокурсник по право в Бургаския свободен университет. Работи, за да осигурява средствата за образованието си.


Време е да поемем отговорност за нашия живот в нашата държава. Ние  сме „деца на прехода“ и не сме обременени със зависимости и политически договорки. Ние искаме бъдеще в правова държава, в която реализацията ни зависи от образование, знания и компетентност, а не от партийни протекции“, категорични са двете дами, кандидат-депутати от

 АБВ с №6 в интегралната бюлетина.


„И ние не нападаме, госпожо, само казваме истината“.

На 25.03.2021 г. в сутрешния блок на БНТ госпожа Цвета Караянчева бойко рапортува за всички поети и изпълнени ангажименти към кърджалийци. Сред многобройните „грандиозни успехи“ бе отчетено, че Индустриална зона – Кърджали е вече факт.

Това обаче е факт само във фантазиите на Цвета Караянчева. Прегледът на достъпни източници показва тъжната реалност:

От сайта на Министерство на икономиката научаваме, че на 20.06.2017 г. Никола Чанев, Областен управител на област Кърджали и Антоанета Барес, изпълнителен директор, са подписали Меморандум за сътрудничество между областна администрация Кърджали и „Национална компания индустриални зони“ ЕАД, в присъствието на Александър Манолев, заместник-министър на икономиката и Цвета Караянчева, заместник-председател на Народното събрание. Преди официалното събитие четиримата са направили оглед на терен от 105 дка. Манолев заявява, че чуждестранна фирма с над 100 млн. евро годишен оборот е проявила интерес към проекта и допълва, че той ще даде добавена стойност на региона и ще е още една причина повече компании да инвестират тук, още повече, че вече са завършени голяма част от важните инфраструктурни проекти и мястото има магистрална свързаност до летище и пристанище и налична ж.п. инфраструктура. Ти да видиш, напъваме се да се сетим с кое летище и кое пристанище е магистрално свързан Кърджали?!

В началото на 2018 г. фирмите с интерес към проекта са вече 6 – чуждестранни и български. Това заявява пред „Дарик нюз“ на 16 януари областният управител Никола Чанев и пояснява, че самото строителство ще започне в средата на годината.

На 18.05.2018 г. пред БНР-Кърджали Никола Чанев заявява, че до две седмици започва проектирането на индустриалната зона. Кога мина ОВОС, ПУП, публичното обсъждане и прочие „досадни“, но задължителни по закон процедури?

На 04.02.2019 г. от „Арда нюз“ научаваме, че след една седмица ще бъде обявена процедура за избор на изпълнител на индустриалните зони в България, в т.ч. и в Кърджали, заявено от министър Емил Караниколов на среща с областния управител Чанев. Значи проектирането е приключило и стигаме до изпълнител. Ура!

Още подробности научаваме от „Строителство и имоти“ от 05.02.2019 г. Министър Караниколов обявява предстояща мега процедура за изпълнител на индустриални зони в България. Строителството ще стартира след броени месеци, без да се чака конкретна заявка от инвеститор. Индустриална зона Кърджали ще се изгражда от Национална компания индустриални зони. За целта, два имота, държавна собственост, с площ 95 дка са апортирани в капитала на държавното дружество.

Преброяваме девет месеца, достатъчни за раждането на едно дете и на 21.11.2019 г. в „Арда нюз“ четем, че поръчката за изграждане на индустриална зона на летището в Кърджали е прекратена. Тя е обявена през м. септември, но е прекратена малко преди срокът й на валидност да изтече… „поради установени пропуски“. Поръчката е за 70 млн. лева и предвижда възлагане на инженеринг на пътна и техническа инфраструктура за обекти в Кърджали и още четири населени места. Как пък не ги отстраниха тези пропуски толкова време?

Актуална информация от сайта на Държавна компания индустриални зони, в рубриката „Зони в развитие“ откриваме проект Кърджали и разбираме, че към м. март 2021 г. се предлага равен терен от 94 431 кв.м, разположен до национален път и ж.п. мрежа.

Четири години изявления и обещания и в резултат 95 дка са част от капитала на ДКИЗ ЕАД. Ами ако утре се появи предприемач с инициатива за въздушен транспорт на състоятелни туристи, любители на скъпия лов и екстремните преживявания? Няма летище, има обширен терен за предизборни автомитинги, чийто брокер е ДКИЗ.

А може да е за добро, че ако го бяха реализирали колони от тежки автомобили с продукция от зоната щяха да се влеят в и без това ужасния трафик, защото нали и околовръстният път току да го изпълнят.

Тъжният край на един мега проект или както се пее в известна народна песен „ … и тъй свърши Тодюму гурбета“.

Това е истината за едно „изпълнено“ обещание.

Пламена Заячка и Марчела Сотирова – кандидати за народни представители от АБВ – №6 в интегралната бюлетина.

Купуването и продаването на гласове е престъпение!

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0