Важно! Заявление за лична карта и паспорт – във всяко Районно в областта!

Важно! Заявление за лична карта и паспорт – във всяко Районно в областта!

Заявления за издаване на лични документи може да се подават и преди изтичане срока на валидност на притежаваните документи. За улеснени

Заявления за издаване на лични документи може да се подават и преди изтичане срока на валидност на притежаваните документи. За улеснение на гражданите има възможност заявления за лична карта и/или паспорт да се подават във всяко районно управление, звено „Български документи за самоличност“ (БДС), на територията на Областната дирекция на вътрешните работи по постоянен адрес.

Това обявиха от ОД на МВР в Кърджали във връзка с провеждането на избори за Народно събрание и с оглед предотвратяване появата на напрежение в административното обслужване при издаване на български лични документи, предвид все още големия брой лични карти, чийто срок на валидност изтича през 2021 г.

В рамките на работното време на съответните звена гражданите могат да направят избор на по-удобно или предпочитано от тях звено „БДС“ на територията на областта по постоянния им адрес. Съответно, готовите документи се получават в същото звено, където е подадено заявлението.

Създадена е възможност по постъпили искания от институции, ведомства, кметства и други да се осъществява прием на заявления за издаване на лични документи по предварително създадена организация и при спазване на всички разпоредени здравни противоепидемични мерки; Удължаването на валидността на личните карти и паспорти (съгл. разпоредбата на § 10, ал. 2 от Преходни и заключителни разпоредби (ПЗР) на Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13 март 2020 г. и за преодоляване на последиците) се отнася само за тези от тях, чийто срок на валидност е изтекъл в периода от 13 март 2020 г. до 31 януари 2021 г. За срока на удължаването с 6 месеца личните карти и паспортите са валидни идентификационни документи за самоличност в Република България, а в чужбина – при условията на реципрочност;

Притежателите валиден електронен подпис могат да подменят личната си карта и/или паспорт чрез електронните административни услуги и да подадат документи онлайн на адрес: https//e-uslugi.mvr.bg, където могат да се информират подробно за условията на услугата по електронен път.

Крайният срок за подаване на заявление за подновяване на лична карта е 30 дни след датата на изтичане на нейната валидност. При неспазване на срока за издаване на лична карта или подмяна на вече издадена, но с изтекъл срок на валидност, се налага глоба в размер от 20 лв. до 150 лв.

При необходимост има готовност за удължаване на работното време на звената „БДС“, за което гражданите ще бъдат своевременно информирани, посочват още от Областната дирекция на МВР.

24rodopi.com

 

 

COMMENTS

WORDPRESS: 0