По един лев такса за попълване на документи за смяна на лична карта и паспорт. Услугата - в офис до Паспортна. За тази схема, пре
По един лев такса за попълване на документи за смяна на лична карта и паспорт. Услугата – в офис до Паспортна.
За тази схема, преполагаща извода „Всички са неграмотни, да направим пари“, сподели възмутен жител на Джебел.
„Със странен тормоз и дори рекет се сблъскват понечилите да си обновят личните документи в Паспортна служба Джебел. В понеделник отидох, за да си подменя международния паспорт и личната си карта. Бях се зарадвал, че отскоро започнаха да приемат „бърза поръчка“ и в Джебел, и наистина, сутринта към 8 часа на опашка за документи имаше само 20-тина чакащи. Но, радостта ми не трая дълго…“, разказва джебелчанинът в писмо до 24rodopi.com.
„Когато дойде моят ред и влязох при единствената служителка вътре, тя набързо ми предпечата Заявлението и ми каза да излезна навън да го попълня. Навън обаче, под козирката пред входа, имаше една маса и химикал, но нямаше никакъв образец за попълване на Заявлението /както например в Паспортна служба Кърджали/. Огледах се по стените, но и там липсваха образци.
Въпреки това, по спомени отпреди 5 години, аз си попълних формуляра. Когато пак ми дойде редът и влязох, бях буквално изгонен навън от неприветливата служителка с думите: „Нещо пак липсва, отивай да го поправиш или някой да ти го поправи“.
Излязох пак, бях благодарен, че не ме набиха. Огледах се и видях, че всички от опашката, минали през служителката, тичаха по уличката и 50 м надолу се редяха пред други две сгради-където този „някой“ им попълваше Заявленията. Едното място беше застрахователно дружество, а другото-близката книжарница, където обаче се плаща по един лев за попълване.
Успях набързо да хвърля поглед на едно от попълнените там Заявления и видях, че единственото, което бях пропуснал да попълня, е цифрата за моя ръст. Написах набързо 178 и пак се затичах към Паспортната служба. Вече бяха минали почти 2 часа, и си бях загубил реда, за да чакам още почти 1 час.
Питах се, не можеше ли просто служителката в Паспортна служба да ми каже: „Господине, напишете си и ръста тук“, вместо да ме изгони!?
Този път, „важната“ госпожа, на която така и не научих името, взе Заявлението и пак почна да мърмори, но нямаше забележки. Явно мърмореше затова, че почеркът не е на нейната приятелка, не е успяла да вземе заветния 1 лев от мен. Но пък, като минат 50 човека за деня, това са си 50 лева от въздуха дето се вика“, посочва джебелчанинът.
Недоброто отношение на служителя и опашките за „помощ при попълване“ пък го навеждат на мисълта, че нещата са… свързани.
„Схемата предполага, че всички в Джебел са неграмотни по български език.
А ако го владееш и сам се опиташ да си попълниш формуляра, въпреки „услужливата“ липса на каквито и да е образци за попълване, следва административен тормоз и неприветливост, и двойно по-дълго чакане без никакви обяснения. Това ли е Европейското административно обслужване?“, пита мъжът.
Той се надява на отношение по случая и „това да се промени“.
24rodopi.com
COMMENTS